جهان

مسکو: موفقیت روسیه در اوکراین امریکا را تضعیف خواهد کرد

سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید که موفقیت مسکو در جنگ اوکراین امریکا را تضعیف می‌کند.

راشاتودی روز شنبه، ۱۶ مارچ به‌نقل از آنتونوف گزارش داده است که غرب به رهبری امریکا در جنگ اوکراین نقش منفی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: «به هر اندازه که نیروهای روسیه در خط مقدم جنگ در اوکراین پیشروی کنند، امریکا بیشتر تضعیف می‌شود و نظم جهانی مبتنی بر قوانین کنونی فرو می‌پاشد.»

این دیپلمات روسی همچنان امریکا را متهم به حمایت از تروریسم و جنگ کرد و افزود که واشنگتن در حال از دست دادن اعتبار جهانی خود است.

سفیر روسیه در امریکا با اشاره به گفت‌وگوهای صلح میان مسکو و کی‌یف گفت که کشورهای غربی علاقه‌ای به توقف جنگ در اوکراین ندارند.

آنتونوف تصریح کرد: «امریکا و بریتانیا از حل مسالمت‌آمیز درگیری اوکراین در مراحل اولیه آن جلوگیری کردند و در حالی که همه چیز می‌توانست به‌گونه مسالمت‌آمیز حل و فصل شود، اما این موضوع به مزاج رهبران پیمان آتلانتیک شمالی، از جمله واشنگتن و لندن خوش نیامد.»

امریکا یکی از حامیان اوکراین در جنگ با روسیه است که از آغاز این نبرد تاکنون میلیاردها دالر کمک نظامی و غیرنظامی به کی‌یف ارایه کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به غرب هشدار داده بود که این کشور از نظر فنی برای جنگ هسته‌ای آماده است و اگر امریکا به اوکراین نیرو بفرستد، تشدید جنگ تلقی خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا