افغانستان

کابلوف به عبدالکبیر: روابط مثبت روسیه با طالبان ادامه خواهد داشت

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که تلاش مشترک این گروه و مسکو می‌تواند جلو تهدیدها را در منطقه بگیرد.

ارگ طالبان روز سه‌شنبه، ۴ ثور با نشر خبرنامه‌ای از دیدار مولوی عبدالکبیر با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان در کابل خبر داده است.

وی در این دیدار بر تفویض عضویت رسمی در فارمت مسکو به طالبان ابراز آرزومندی کرده است.

در همین حال، طالبان به نقل از کابلوف نیز نوشته‌اند که او خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد به نماینده این گروه شده است.

او خاطرنشان کرده است که روابط مثبت روسیه با طالبان ادامه خواهد داشت و همچنان سرمایه‌گذاران روسی علاقمند سرمایه‌گذاری در افغانستان می‌باشند.

گفتنی است که کابلوف پیش از این با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان نیز دیدار کرد.

متقی در آن دیدار گفت که نیاز به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان نیست و روابط طالبان با روسیه مهم است.

چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که حمله‌های «هولناک» اخیر در روسیه و ایران، نگرانی‌ها درباره حمله شاخه خراسان داعش بر غرب را تشدید کرده است.

طالبان همواره ادعا کرده‌اند که این گروه داعش را در کشور سرکوب کرده‌ است و از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه کشورهای منطقه به‌ویژه، کشورهای همسایه وجود ندارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا