افغانستان

حامد کرزی در پیام تبریکی عید: شرایط بازگشت دختران به کار و آموزش فراهم شود.

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در پیامی که به‌مناسبت عید فطر صادر کرده، بار دیگر از طالبان خواسته است که مکاتب و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران بگشایند‌.

آقای کرزی روز (سه‌شنبه، ۲۱ حمل) در پیام عیدی خود که در ایکس منتشر کرده، گفته است: «یک‌بار دیگر از حکومت سرپرست اسلامی می‌خواهم تا برای یک ‎افغانستان مرفه، مستقل و خودکفا هرچه زودتر در‌های مکاتب و پوهنتون‌ها را به‌روی دختران بگشاید.»

او همچنین از طالبان خواسته است که زمینه‌ی بازگشت زنان به کار را فراهم کنند «تا دختران و خواهران ما به حقوق مسلم شان دست یابند و کشور ما از احتیاج و عقب‌ماندگی رهایی یابد».

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع و دروازه‌ی دانشگاه‌ها را نیز به‌روی آنان مسدود کرده‌اند.

این گروه همچنین کار زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی را منع و کسب‌وکارهای مربوط به زنان را متوقف کرده‌ است.

حامد کرزی در پیام عیدی خود با اشاره به بحران اقتصادی در کشور، از تاجران و سرمایه‌گذاران خواسته است که زمینه‌ی کار را برای مردم فراهم کنند.

رییس‌جمهور پیشین کشور همچنین خواستار کمک به نیازمندان در روزهای عید فطر شده است.

عید فطر امسال در حالی فرا می‌رسد که بسیاری از شهروندان کشور با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و نمی‌توانند آن را به خوبی تجلیل کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا