جهان

پنج مهاجر از جمله یک کودک در تلاش برای رسیدن به بریتانیا در کانال مانش غرق شدند

 

این حادثه ساعاتی پس از آن رخ داد که پارلمان بریتانیا لایحۀ جنجالی اخراج پناهجویان غیرقانونی از این کشور به رواندا را صادر کرد.

ژاک بیلان بخشدار ناحیۀ «پا دو کاله» در شمال فرانسه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که پنج نفر از جمله سه مرد، یک زن و یک دختربچۀ هفت ساله در جریان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و چهار نفر نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بنا به گفتۀ این مقام محلی، موتور این قایق در چند صدمتری ساحل از کار افتاده بود اما گارد ساحلی فرانسه و امدادگران به سرعت به محل حادثه رسیدند و ۴۷ نفر دیگر را نیز از این قایق نجات دادند.

ژاک بیلان در ادامه افزود: «با اینحال ۵٧ نفر دیگر در قایق ماندند و با راه‌اندازی مجدد موتور این قایق، دوباره به سمت بریتانیا راهی شدند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، توقف موج ورود مهاجران غیرقانونی از اولویت‌های اصلی دولت ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا است که طرح انتقال پناهجویان به رواندا را به عنوان یک عامل بازدارنده قلمداد می‌کند اما گروه‌های حقوق بشری و دیگر منتقدان، اجرای این طرح را غیرانسانی دانسته‌اند.

جیمز کلورلی وزیر کشور بریتانیا، روز سه‌شنبه با اشاره به آخرین آمار مرگ‌و‌میر مهاجران غیرقانونی در دریا تأکید کرد: «این تراژدی‌ها باید متوقف شوند».

ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا نیز پس از تصویب لایحۀ انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا گفت: «هیچ چیز نمی‌تواند مانع اجرای این طرح و نجات جان انسان‌ها شود».

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا