افغانستان

پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰۰ پناه‌جو را اخراج کرده است

طالبان اعلام کرده‌اند که پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۹ پناه‌جو را به‌گونه اجباری از این کشور اخراج کرده است.

آمریت سرحدی طالبان در گذرگاه تورخم روز پنج‌شنبه، ۱۰ جوزا، اعلام کرده است که ۶۴۷ پناه‌جو از طریق این گذرگاه وارد کشور شده‌اند.

این پناه‌جویان مربوط به ۱۱۵ خانواده می‌شوند.

براساس گزارش خبرگزاری باختر زیر اداره طالبان، آمریت سرحدی این گروه در سپین‌بولدک قندهار هم از برگشت ۶۲ خانواده پناه‌جو به کشور که شامل ۳۳۲ تن می‌شود، خبر داده است.

طالبان تصریح کرده‌اند که همه این پناه‌جویان به‌گونه اجباری اخراج شده‌اند.

بربنیاد اطلاعات، پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان به‌منظور دریافت کمک به نهادهای بین‌المللی، از جمله سازمان بین‌المللی مهاجرت، برنامه جهانی غذا و کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان معرفی شده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش ایتلاف نهادهای امدادرسان در امتداد خط دیورند اعلام کرده بود که از ۱۵ سپتامبر سال گذشته تا ۱۸ مارچ سال جاری حدود ۵۹۰ هزار پناه‌جوی از پاکستان به کشور برگشته‌اند.

بربنیاد آمار این نهاد، بیش از ۳۷۶ هزار پناه‌جو از طریق گذرگاه تورخم و بیش از ۱۹۶ هزار پناه‌جوی دیگر نیز از اسپین‌بولدک قندهار به کشور برگشته‌اند.

برگشت شمار اندکی از پناه‌جویان از طریق گذرگاه‌های خرلاچی و غلام‌خان به افغانستان نیز ثبت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا