افغانستان

۴۰ هزار کودک بر اثر سیلاب‌ در بغلان بی‌سرپناه شده‌اند

نهاد حفاظت از کودکان (Save the children) در بیانیه‌ای نسبت به تبعات سیلاب برای کودکان در ولایت بغلان ابراز نگرانی کرده است.

این نهاد روز دوشنبه، ۲۴ ثور، گفته است که حدود ۴۰ هزار کودک در بغلان پس از وقوع سیلاب مدهش خانه‌های‌شان را از دست داده‌اند.

این نهاد با اشاره به آمارهای ارایه شده توسط طالبان از سیلاب‌های اخیر گفته که تنها ۱۹ کودک در یک روستای بغلان طی رویداد طبیعی اخیر جان باخته‌اند.

ارشد ملک، رییس نهاد حفاظت از کودکان، گفته است که کودکان در بغلان همه چیزشان را از دست داده‌اند.

با این حال، نهاد یادشده تصریح کرده که تیم‌های صحی آن کلینیک را در بغلان راه‌اندازی کرده‌اند که متشکل از متخصصان زن و مرد است تا به تداوی آسیب‌دیده‌گان بپردازند.

این نهاد افزوده که سیلاب در بغلان و دیگر ولایات نشان‌ از آسیب‌پذیری افغانستان از تغییرات آب‌وهوایی است، تغییراتی که کودکان بیش‌تر قربانیان آن را تشکیل می‌دهند.

نهاد حفاظت از کودکان از جامعه بین‌المللی خواسته است که از طریق کمک‌های مالی بیش‌تر به تأثیرات فوری و بلندمدت بحران آب‌وهوا در افغانستان رسیده‌گی کند.

عصر روز جمعه هفته جاری، بغلان و دیگر ولایات شمال‌شرقی کشور گواه سیلاب‌های ویران‌گر بودند که طی آن صدها تن کشته و زخمی شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا