افغانستان

طالبان تاریخ برگزاری «کانکور بدون اشتراک دختران» را اعلان کردند

عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره‌ ملی امتحانات حکومت طالبان روز «پنج‌شنبه، ۳ جوزا»، در یک نشست خبری در کابل با اعلان تاریخ برگزاری کانکور سال ۱۴۰۳ گفته است که آزمون کانکور امسال در پنج مرحله تنظیم شده است.

او افزوده است که مرحله اول این آزمون از ۱۷ تا ۱۹ جوزا برگزار خواهد شد.

به‌ گفته وی، آزمون‌ ولایت‌های میدان‌وردک، لوگر، پروان، کاپیسا، پنجشیر، غزنی، پکتیا، پکتیکا، کنر، زابل، بامیان، سمنگان، بادغیس، هرات، غور و نورستان در مرحله اول گرفته خواهد شد.

حقانی تصریح کرده است که مرحله دوم به روزهای اول و دوم سرطان در کابل برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره امتحانات طالبان اضافه کرده است که در مرحله سوم به روزهای هفتم و هشتم سرطان، آزمون کانکور در ولایت‌های تخار، کندز، بلخ، جوزجان، سرپل، فاریاب، ارزگان، بغلان، دایکندی و بدخشان برگزار می‌شود.

نامبرده علاوه کروه است که در مرحله‌ چهارم از ۱۴ تا ۱۶ سرطان آزمون کانکور ولایت‌های ننگرهار، لغمان، خوست، قندهار، هلمند، فراه و نیمروز اخذ خواهد شد.

عبدالباقی حقانی تصریح کرده است که در مرحله پنجم به‌ تاریخ ۲۲ سرطان آزمون کانکور متفرقه و دانش‌آموزان خارج از مرز برگزار خواهد شد.

با این حال، وی از حضور دختران در آزمون کانکور یاد نکرد و به نظر می‌رسد که کانکور امسال نیز همانند سال‌های گذشته بدون حضور دختران برگزار می‌شود.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان آموزش دختران بالاتر از صنف ششم را منع کرده‌اند و به دختران اجازه رفتن به دانشگاه را نیز نمی‌دهند‌.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا