افغانستان

هیأت حکومت طالبان در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است

وزارت خارجه‌ی طالبان می‌گوید که هیأتی از این وزارت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی در شهر «بانجول» گامبیا شرکت کرده است.

این وزارت روز (یک‌شنبه، ۱۶ ثور) با نشر اعلامیه‌‌ گفته است که سخن‌گو و رییس سازمان‌های بین‌المللی این وزارت به نمایندگی از طالبان، در اجلاس سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌اند.

در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ی طالبان آمده است این هیأت به «دعوت رسمی» رییس سازمان همکاری اسلامی در این اجلاس شرکت کرده‌ است.

همچنین در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است که این سازمان به تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده با مقامات بالفعل در افغانستان ادامه می دهد.

وزارت خارجه‌ طالبان گفته است که هیأت این گروه علاوه بر اشتراک در نشست عمومی، در حاشیه‌ی این نشست نیز با نمایندگان کشورها در مورد روابط دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

پانزدهمین اجلاس سران و وزاری خارجه‌ی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیروز در گامبیا آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد.

این اولین‌بار است که هیأتی از طالبان در اجلاس رسمی این سازمان شرکت می‌کند.

پیش از این هیأت‌های مختلف از سازمان همکاری اسلامی به کابل آمده و با مقام‌های ارشد طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا