جهان

امریکا ارسال یک محموله از تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرد.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا برای اولین‌بار به صراحت هشدار داده است که در صورت تهاجم اسرائیل به رفح در جنوب غزه، ارسال تسلیحات به این کشور را متوقف خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز بایدن که دولتش مکررا از اسرائیل خواسته از غیرنظامیان در رفح محافظت کند، روز چهارشنبه (۱۹ ثور) در مصاحبه‌ای گفت: «من به صراحت اعلام کردم که اگر آن‌ها به رفح بروند… من تسلیحات را تامین نمی‌کنم.»

طبق این گزارش، بایدن اذعان کرده است که بمب‌های ایالات متحده در اختیار اسرائیل، علیه غیرنظامیان در غزه استفاده شده است.

اظهارات بایدن که شدیدترین اظهارات وی تا به امروز است، فشار بر اسرائیل را برای خودداری از حمله‌ی تمام عیار به رفح، جایی که آخرین پناه‌گاه بیش از یک میلیون فلسطینی است، افزایش داد.

اسرائیل تا کنون به اظهارات بایدن واکنشی نشان نداده، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که عملیات رفح ادامه خواهد یافت.

اسرائیل می‌گوید برای نابودی کامل حماس راهی جز حمله به رفح وجود ندارد.

در همین حال، اسرائیل روز سه‌شنبه پس از تصرف گذرگاه رفح در غزه به حملات هوایی و زمینی خود در این شهر ادامه داد و مسیر کمک‌های حیاتی را قطع کرد.

مقام‌های امریکایی روز چهارشنبه تایید کردند که واشنگتن تحویل یک محموله بمب به اسرائیل را به دلیل خطر برای غیرنظامیان در غزه متوقف کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا