جهان

مکرون: تا سال ۲۰۲۷ رییس جمهور فرانسه هستم

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه با رد درخواست استعفا گفته است که تا ماه می ۲۰۲۷ در مقام ریاست جمهوری فرانسه باقی می‌ماند، اما در شیوه اداره این کشور تغییر ایجاد خواهد کرد.

مکرون روز یک‌شنبه، ۲۳ جون، بر تغییر اوضاع در فرانسه تاکید کرده است.

پیش از این حزب راست افراطی «اجتماع ملی» خواستار کناره‌گیری مکرون شده بود.

رییس جمهور فرانسه در یک نامه سرگشاده خطاب به رأی‌دهنده‌گان این کشور گفته است: «شنیده‌ام که خواهان تغییر هستید.»

وی افزوده است: «مطمئن باشید که تا ماه می ۲۰۲۷ رییس جمهور شما، حافظ جمهوری و ارزش‌های‌مان خواهم بود و به تکثرگرایی و انتخاب‌های شما احترام می‌گذارم و در خدمت شما و کشور خواهم بود.»

براساس گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، راست‌گرایان افراطی فرانسه اخیراً در انتخابات پارلمانی اروپا کرسی‌ها خود را افزایش دادند و پیش‌بینی می‌شود که در انتخابات آینده پارلمانی این کشور نیز ضربه «سختی» را به حزب حاکم وارد کنند.

این در حالی است که چند روز پیش و پس از پیروزی راست‌گرایان افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا، مکرون پارلمان فرانسه را منحل و انتخابات زودهنگام اعلام کرده بود.

قرار است دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه ۳۰ جون و دور دوم آن در ۷ جولای برگزار شود.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» ۳۵ تا ۳۶ درصد آرا، ایتلاف چپ‌گرایان ۲۷ تا ۲۹.۵ درصد آرا و میانه‌روهای وابسته به مکرون نیز ۱۹.۵ تا ۲۲ درصد آرا را به دست خواهند آورد.

انتظار می‌رود که نخست‌وزیر آینده فرانسه از سوی حزب «اجتماع ملی» معرفی شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا