افغانستان

طالبان: افغانستان در سیاست خارجی خود مستقلانه تصمیم می‌گیرد

وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید افغانستان در سیاست خارجی خود مستقلانه تصمیم می‌گیرد.

ذاکر جلالی، رییس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه طالبان، روز شنبه، ۱۹ جوزا، در برگه ایکس خود این اظهارات را بیان کرده است و گفته است: «افغانستان امروز بازیگری است که مانند هر کشور دیگر بر مبنای ارزیابی، محاسبات و اولویت‌های سیاست خارجی خویش مستقلانه تصمیم می‌گیرد.»

وی خاطرنشان کرده است: «افغانستان دیگر مسأله نیست. اما بدون‌ شک مانند هر کشور دیگر، به خصوص کشورهای منطقه مسایلی دارد که در جست‌وجوی یافتن راه‌حل برای آن‌ها است.»

این اظهارات پس از آن‌ مطرح می‌شود که نشست فارمت مسکو با حضور نماینده‌گان روسیه، چین، ایران و پاکستان در تهران برگزار شد و طالبان با آن‌که دعوت شده بودند، در آن اشتراک نکردند.

علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران، در آن نشست گفت که طالبان باید برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان بیش‌تر کار کنند.

عدم حضور طالبان در نشست فارمت مسکو، با انتقاد‌هایی هم همراه شد.

محمدرضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در کابل، با نشر پستی در صفحه ایکس‌خود گفت که عدم اشتراک طالبان در نشست گروه تماس نشان‌دهنده ماهیت نگاه این گروه به نحوه تعامل با منطقه است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا