معلومات

اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی ۱۵۰ میلیون یورو برای کمک به افغانستان اختصاص داده است

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه را برای رسیدگی به بحران بشری در داخل افغانستان و نیازهای مهاجران افغانستانی در ایران و پاکستان اختصاص داده است.

در اعلامیه‌ای که دفتر حفاظت از غیرنظامیان و عملیات‌های بشردوستانه‌ی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه، ۲۱ جوزا) منتشر کرده، آمده است که از این مقدار، ۱۲۶ میلیون یورو در داخل افغانستان مصرف می‌شود.

براساس این اعلامیه، بیش از ۱۱ میلیون یورو برای رسیدگی به نیازهای مهاجران و پناه‌جویان افغانستان در پاکستان و نزدیک به ۱۱ میلیون یوروی دیگر برای رسیدگی به نیازهای مهاجران افغانستان در ایران اختصاص داده شده است.

اتحادیه اروپا گفته است که در داخل افغانستان، شرکای بشردوستانه‌اش با این کمک مالی به نیازهای آسیب‌پذیرترین جوامع، به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور پاسخ خواهند داد.

این اتحادیه افزوده است که کمک‌ها به مواردی چون کمک غذایی، سرپناه، مراقبت‌های صحی و دسترسی به آب و خدمات بهداشتی متمرکز خواهد بود.

اتحادیه اروپا گفته است که همچنین ۱۴.۵ میلیون یورو برای آموزش در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، زیرا هشت میلیون کودک و نوجوان به آموزش دسترسی ندارند؛ از جمله ۱.۴ میلیون دختر که از رفتن به مکتب محروم شده‌اند.

این اتحادیه گفته است که بیش از هفت میلیون یورو از کمک‌هایش در پاکستان برای پاسخ‌گویی به نیازهای آوارگان افغانستان در این کشور و جوامع میزبان، از جمله در زمینه‌ی دسترسی به کمک‌های حقوقی، مراقبت‌های صحی، تغذیه و آموزش مصرف خواهد شد و چهار میلیون یوروی دیگر به آمادگی در برابر بلایای طبیعی اختصاص یافته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا