افغانستان

حکومت طالبان: برای تعامل سازنده به نشست دوحه می‌‌رویم.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و هدایت‌کننده هیأت این گروه در نشست دوحه، می‌گوید که آنان برای تعامل سازنده و «مثبت» عازم دوحه خواهند شد.

مجاهد روز شنبه، ۹ سرطان، در آستانه نشست سوم دوحه در کابل نشست خبری برگزار کرد و افزود که این گروه به دنبال تفاهم سازنده با سازمان ملل و تمام کشورها است.

او در این نشست گفت: «‌اشتراک ما در نشست سوم دوحه به ابتکار سازمان ملل متحد، دشمنی با هیچ جهت نیست و تعامل با همه جهت‌ها می‌باشد که باید درک شود و از آن استفاده بهتر صورت گیرد.»

او همچنان افزوده که موضوعات داخلی افغانستان در آجندای نشست دوحه مطرح نمی‌شود و راه بیرون رفت از آن هم، به سازمان ملل ربط ندارد.

به گفته‌ای مجاهد، هیأت این گروه، چالش‌های اقتصادی، محدودیت‌ها و دستاوردهای طالبان را در نشست سوم دوحه مطرح خواهد کرد.

قرار است هیأت طالبان تا دو روز دیگر در نشست سوم دوحه به ابتکار سازمان ملل درباره افغانستان شرکت کنند، اشتراکی که با موج عظیمی از انتقادهای نهادهای حقوق بشر و فعالان سیاسی افغانستان مواجه است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا