افغانستانورزش

شش ورزشکار شامل سه زن از افغانستان در المپیک ۲۰۲۴ شرکت می‌کنند

کمیته بین‌المللی المپیک (آی‌او‌سی) اعلام کرده است که در المپیک پاریس ۲۰۲۴، شش ورزشکار از افغانستان به‌شمول سه زن و سه مرد درشته‌های مختلف اشتراک خواهند کرد.

 

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک روز پنج‌شنبه، ۲۴ جوزا، در یک نشست خبری گفته است که ورزشکاران مرد افغانستان در رشته‌های دوش، شنا و جودو رقابت خواهند کرد.

 

همچنان زنان ورزشکار افغان در رشته‌های دوش و بایسکیل‌رانی شرکت خواهند کرد.

 

آدامز افزوده است که تشکیل تیم مبتنی بر جنسیت پیامی برای طالبان است که دسترسی زنان و دختران افغانستان را به ورزش محدود کرده‌اند.

 

وی تصریح کرده است: «ما به صراحت اعلام کردیم که یک تیم برابر جنسیتی می‌خواهیم و این چیزی بود که به آن دست یافتیم.»

 

سخنگوی آی‌او‌سی تاکید کرده است که به هیچ یکی از مقام‌های طالبان اجازه حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ داده نخواهد شد.

 

آدامز خاطرنشان کرده است: «در خود پاریس جایی برای مقام‌های طالبان وجود نخواهد داشت. هیچ نماینده‌ای از رژیم طالبان برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ اعتبار نخواهد داشت.»

 

پیشتر کمیته بین‌المللی المپیک گفته بود که در حال مذاکره با کمیته ملی المپیک افغانستان و همچنان مقام‌های ورزشی با هدف رفع محدودیت‌های فعلی برای دسترسی زنان و دختران جوان به ورزش در کشور است.

 

قرار است المپیک ۲۰۲۴ از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگست (۵ تا ۲۱ اسد) و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ هم از ۲۸ آگست تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۸ سنبله) در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، برگزار شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا