شاهدجهان

یوتیوبرجوان که بدون حمایت سیاسی به پارلمان اروپا راه یافت

رای دهندگان در قبرس یک یوتیوبر ۲۴ ساله را که به خاطر ویدیوهای کمیدی و شوخی‌آمیزاش شهرت دارد، منحیث یک کاندید مستقل به پارلمان اروپایی انتخاب کردند.

فیدییس پنایتو که ۲.۶ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد، همواره ویدیو‌هایی مانند، در آغوش گرفتن ۱۰۰ چهرۀ سرشناس، رقابت‌های خوردن پیزا و سایر موضوعات جالب را در کانال یوتیوب‌ خود نشر می‌کند.

این جوان که هیچ گونه پیشینۀ سیاسی ندارد و به هیچ حزبی وابسته نیست، کارزار انتخاباتی‌اش را از طریق رسانه‌های اجتماعی راه اندازی کرد و از جوانان خواست تا به وی رای بدهند.

در یک پیروزی غیرقابل انتظار، پنایتو توانست ۱۹.۴ در صد آرا را کسب کند.

او به رسانۀ رسمی سی‌وای‌بی‌سی گفت: “آنچه اتفاق افتاد حیرت آور بود، یک معجزه بود. احزاب باید این پیروزی را به مثابۀ یک هشدار ببینند و باید عصری شوند و به مردم گوش فرا دهند.”

تحلیلگران نیز می‌گویند که پیروزی این یوتیوبر که هیچ گونه اجندای همه جانبه نداشت، نشان داد که احزاب سنتی سیاسی از رای دهندگان دور مانده اند ودرکی از رسانه‌های اجتماعی و تاثیرات آن ندارند.

پنایتو که پسر یک کاهن مسیحی اورتودوکس است، در کارزار انتخاباتی‌اش از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد و جوانان را در قبرس ترغیب کرد تا به وی رای بدهند.

او در کنار یوتیوب، در انستاگرام و تیک‌تاک نیز دنبال کنندگان زیادی دارد.

جمهوری قبرس، عضو اتحادیۀ اروپا، حدود ۹۰۰هزار جمعیت دارد که از این میان بیش از ۶۸۳هزار آن برای رای دادن ثبت نام کرده اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا