جهان

حماس: در عملیات ارتش اسرائیل برای آزادی چهار گروگان، ۲۱۰ فلسطینی در غزه کشته شدند

در پی عملیات ویژه ارتش اسرائیل برای آزادی چهار گروگان در غزه، گروه حماس اعلام کرد که دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی در این عمیلات کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل تایید کرد که در جریان این عملیات کمتر از ۱۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل روز شنبه گفت طی عملیات ویژه در مرکز نوار غزه چهار گروگان به نام نوعا آرگمانی، آلموگ مئیر، آندری کوزلوو و شلومی زیو را زنده و سالم، نجات داده است.

طبق گزارش‌ها، نیروهای ویژه ارتش اسرائیل به طور هم‌زمان به دو سایت حماس در نصیرات واقع در مرکز غزه یورش بردند. در این عملیات یک سرباز اسرائیل کشته شده است.

نصیرات یکی از معدود مناطق غزه است که در جریان جنگ اسرائیل علیه حماس، نیروهای زمینی اسرائیل هنوز در آن عملیاتی انجام نداده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته که آنها نمی‌دانند چند نفر از کشته شدگان فلسطینی «تروریست» بودند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل این عملیات را یکی از خارق‌العاده‌ترین عملیات‌ها در طول ۴۷ سال فعالیت خود در ارتش خواند و گفت: «نیروهای ما زیر آتش سنگین در پیچیده‌ترین محیط شهری غزه عملیات کردند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت عملیات آزادی چهار گروگان چندین هفته برنامه‌ریزی شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا