افغانستان

«شمار جان‌باختگان بارندگی و توفان اخیر به ۱۳۰ نفر رسیده است»

یک منبع صحی در ننگرهار می‌گوید که شمار جان‌باختگان بارندگی و توفان شدید اخیر در این ولایت به ۱۳۰ نفر رسیده است.

به‌گفته‌ منبع، اجساد این افراد از شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های بهسود، سرخ‌رود، بتی‌کوت و رودات به شفاخانه‌ی ولایتی ننگرهار منتقل شده‌اند.

این منبع شمار زخمیان بارندگی و توفان در ننگرهار را ۴۱۰ نفر اعلام کرد.

منبع اضافه کرد که شمار تلفات ممکن است بیشتر از این آمار باشد، زیرا برخی از جان‌باختگان به شفاخانه منتقل نشده و زخمیان هم در مراکز صحی محلی تداوی شده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در ننگرهار شمار تلفات بارندگی و توفان در این ولایت را ۴۵ کشته و بیشتر از ۳۰۰ زخمی اعلام کرده‌اند.

روز دوشنبه هفته‌ی جاری شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های ننگرهار گواه بارندگی و توفان شدید بودند که در کنار تلفات جانی، خسارات سنگین برجای گذاشته است.

قریشی بدلون، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار می‌گوید که بیشترین آسیب به شهر جلال‌آباد و ولسوالی سرخ‌رود وارد شده است.

به‌گفته‌ او، اکثریت قربانیان باشندگان ولسوالی سرخ‌رود هستند که براثر فروریختن خانه‌ها جان باخته‌اند.

این مقام محلی طالبان می‌گوید که بیش از ۴۰۰ خانه‌ی مسکونی، ۶۰ پایه برق و ۸۰۰ خیمه‌ی مهاجران برگشته از پاکستان براثر بارندگی و توفان اخیر تخریب شده‌اند.

از سوی دیگر، خانواده‌های آسیب‌دیده شکایت دارند که برای غذا، آب آشامیدنی سالم و سرپناه به کمک فوری نیاز دارند، اما هنوز دریافت نکرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که گروه‌های کاری این سازمان در ولایت ننگرهار مستقر شده‌اند تا نیازهای آسیب‌دیدگان را ارزیابی و به مردم آسیب‌دیده کمک‌های اضطراری ارائه کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا