افغانستان

طالبان: هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه ایران نیست

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان گفته است که هیچ تهدیدی از مرزهای افغانستان زیر سلطه این گروه علیه ایران وجود ندارد.

فطرت، این اظهارات را روز شنبه، ۳۰ سرطان، در واکنش به سخنان اخیر یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرده است.

وی به رادیو و تلویزیون ملی زیر اداره طالبان تصریح کرده که جنگ‌جویان این گروه درمزهای افغانستان با ایران مستقر هستند و هیچ تهدیدی از این مرزها متوجه تهران نیست.

پیشتر رضازاده گفته بود که دولت پاکستان و طالبان بر مرزهای میان این کشور و افغانستان تسلط ندارند.

به گفته این عضو شورای اسلامی ایران، مرزهای افغانستان و پاکستان توسط «تروریست‌ها» کنترل می‌شود.

وی همچنان خاطرنشان کرده است که قاچاقچیان سلاح نیز در حال تردد در مرزهای ایران هستند.

معاون سخنگوی طالبان هم قاچاق سلاح را یک «تهدید مشترک» در سطح بین‌المللی دانسته و حذف این چالش را غیرممکن خوانده است.

گفتنی است که چندی پیش و به‌دنبال نگرانی‌ها در مورد نفوذ جنگ‌جویان خارجی، به‌ویژه داعش از خاک افغانستان به ایران، ابراهیم رییسی، رییس جمهور پیشین این کشور دستور داده بود تا سه میلیارد یورو برای حصارکشی مرزها در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح ایران قرار داده شود.

این در حالی است که در اوایل ماه جاری خورشیدی نیز امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود که تهران بر توانایی طالبان برای مبارزه با تهدید «تروریسم» تردید دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا