جهان

اسرائیل بندر حدیده یمن را بمباران کرد.

ارتش اسرائیل تأیید کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور «اهدافی نظامی» را در بندر حدیده، شهری در غرب یمن که تحت کنترل حوثی‌ها است، بمباران کرده‌اند.

این حمله هوایی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبه‌نظامیان حوثی در یمن اعلام کردند که تل‌آویو را با چندین پهپاد تهاجمی هدف قرار داده‌اند.

این حمله پهپادی بنا به آخرین گزارش‌ها علاوه بر تخریب یک ساختمان، یک کشته و چند مجروح به جا گذاشت؛ ارتش اسرائیل بلافاصله پس از این حمله وعده داده بود که انتقام آنرا خواهد گرفت.

جنگنده‌های اسرائیلی در پاسخ به این حمله روز شنبه ۳۰ سرطان مواضع شبه‌نظامیان حوثی در بندر حدیده را بمباران کردند.

حوثی‌ها اما بر خلاف ادعای اسرائیل مدعی هستند که این حملات را نیروهای آمریکایی و بریتانیایی انجام داده‌اند و هدف عمده آنها تاسیسات نفتی در بندر حدیده بوده است.

شبکه العربیه نیز با استناد به منابع خود اعلام کرد که این حملات با مشارکت آمریکا و بریتانیا صورت گرفته و ۱۲ جنگنده‌ پیشرفته اسرائیلی به همراه جنگنده‌های متحدین تاسیسات پالایش نفت در بندر حدیده را بمباران کرده‌اند.

این در واقع نخستین حمله تایید شده از سوی اسرائیل علیه شبه‌نظامیان یمن در خاک این کشور به حساب می‌آید.

حوثی‌ها که خود در کشورشان درگیر جنگ داخلی هستند تاکنون به بهانه همبستگی با فلسطینیان غزه، طی چند ماه گذشته حملاتی را در دریای سرخ و خلیج عدن علیه چند کشتی‌ که ادعا شده است با اسرائیل مرتبط بودند، انجام داده‌اند.

شبه‌نظامیان یمنی هفته گذشته هشدار دادند «تا زمانی که تجاوز اسرائیل به غزه متوقف نشود، در گسترش عملیات نظامی خود (…) تردید نخواهند کرد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا