افغانستان

دیدار هیات طالبان در نشست دوحه با وزیر خارجه اندونزیا و نماینده‌گان چندین کشور

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و هدایت‌کننده هیأت این گروه در نشست دوحه، با وزیر خارجه اندونزیا و نماینده‌گان کشورهای هالند و قزاقستان دیدار کرده است.

مجاهد روز دوشنبه، ۱۱ سرطان، در برگه «ایکس» نوشته است که در دیدار با رتنو مارسودی، وزیر خارجه اندونزیا،‌ روی تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کرده است.

در همین حال، مجاهد با نماینده هالند برای افغانستان در دوحه سخن گفته است و افزوده که هالند نگاه مثبت در قبال افغانستان دارد.

ذبیح‌الله مجاهد این دیدارها را در حاشیه نشست سوم دوحه انجام می‌دهد.

از سوی هم، سخنگوی طالبان افزوده که در دیدار با معاون وزیر خارجه قزاقستان، بر تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید شده و قزاقستان را از جمله کشورهای دارای روابط نزدیک و صمیمی با این گروه خوانده است.

مجاهد روز پیش نیز با شماری از نماینده‌گان ویژه کشورها در دوحه دیدار کرد.

طالبان در نشست دوحه تأکید کرده‌اند که این گروه خواهان تعامل سازنده با کشورهای غربی است؛ طوری‌که کشورهای منطقه با این گروه ارتباط برقرار کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا