افغانستان

نخست‌وزیر طالبان: بیکاری در کشور محصول جنگ و مداخله‌ی بیگانه‌ها است

ملا محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان می‌گوید که بیکاری و فقر از جدی‌ترین مشکلات جامعه‌ی افغانستان است که محصول چهارونیم‌دهه جنگ و مداخله‌ی بیگانه‌ها است.

نخست‌وزیر طالبان در پیامی که امروز (سه‌شنبه، ۲ اسد) به «کنفرانس ملی کار» فرستاده، گفته است که بیکاری و فقر برای این گروه به «میراث» مانده است.

ملا محمدحسن آخوند گفته است ایجاد فرصت بهتر کاری و رسیدگی به مشکلات شهروندان یکی از اهداف و اولویت‌های طالبان است.

وزارت کار و امور اجتماعی طالبان امروز کنفرانسی را با عنوان «کنفرانس ملی کار» در کابل با حضور معاونان نخست‌وزیر و شماری دیگر از مقام‌های ارشد این گروه برگزار کرده است.

عبدالمنان عمری، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طالبان گفته است که هدف از برگزاری این کنفرانس، توسعه بازار کار، ایجاد فرصت شغلی و مقابله با بیکاری است.

او افزوده است که وزارت کار و امور اجتماعی موظف است که فرصت‌های شغلی را برای شهروندان تسهیل، از حقوق آن‌ها دفاع و شرایط بهتر و استاندارد را برای کار در کشور فراهم کند.

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طالبان گفته است که این گروه اصلاحاتی در قانون کار افغانستان اعمال کرده‌ است، اما مشخص نکرده که این اصلاحات در چه بخش‌های اعمال‌شده و چه است.

این در حالی است که طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، بسیاری از کارمندان ادارات دولتی را اخراج کردند.

این گروه همچنین زنان را از کار در ادارات دولتی و سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی منع کردند و کسب‌وکارهای تحت مدیریت زنان، از جمله آرایشگاه‌های زنانه را مسدود کردند.

علاوه بر این، پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بسیاری از تجارت‌های کوچک، نهادهای مدنی، رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی مجبور به توقف فعالیت خود شدند که باعث افزایش میزان بیکاری در کشور شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا