جهانمعلومات

آلمان فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ» را ممنوع کرد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که دولت آلمان فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ» را ممنوع و ملکیت‌ها و سازمان‌های مربوط به آن را به اتهام ارتباط با ایران و حمایت از حزب‌الله لبنان مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت داخله‌ آلمان امروز (چهارشنبه، ۳ اسد) با نشر اعلامیه‌‌ای، گفته است که این مرکز خود را یک سازمان صرفا مذهبی و بدون برنامه‌ی سیاسی معرفی می‌کند، اما تحقیقات خلاف آن را ثابت کرده است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که بازرسان آلمانی امروز به ۵۳ ملکیت مرتبط به «مرکز اسلامی هامبورگ» در سراسر این کشور هجوم برده‌اند و ممنوعیت فعالیت، از جمله چهار مسجد شیعیان را نیز شامل می‌شود.

وزارت داخله‌ی آلمان در بیانیه‌‌ی خود این مرکز را «یک سازمان افراطی اسلام‌گرا» معرفی کرده است که «اهداف ضدقانون اساسی را دنبال می‌کند».

این وزارت همچنین «مرکز اسلامی هامبورگ» را «نماینده‌ی مستقیم رهبر ایران» دانسته و گفته است که این مرکز «به شیوه‌ی تهاجمی و ستیزه‌جویانه» ایدئولوژی تهران را گسترش می‌دهد.

وزارت داخله‌ی آلمان این مرکز را همچنین متهم به حمایت از حزب‌الله لبنان در بعد سیاسی و نظامی کرده و گفته است که این مرکز ظاهرا به‌دنبال «برقراری یک حکومت استبدادی و تئوکراتیک» به‌جای یک حکومت دموکراسی است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که همچنین باور بر این است که «مرکز اسلامی هامبورگ»، یهودستیزی را تبلیغ می‌کند، چیزی که آلمان پس از آغاز جنگ غزه برای مهار آن مبارزه می‌کند.

نانسی فایزر، وزیر داخله‌ی آلمان گفته است: «می‌خواهم خیلی واضح بگویم: ما علیه یک دین اقدامی نمی‌کنیم. ما بین افراط‌گرایان اسلام‌گرا که در حال سرکوب آنان هستیم و بسیاری از مسلمانانی که به کشور ما تعلق دارند و براساس ایمان‌شان زندگی می‌کنند، تمایز واضحی قائل هستیم.»

خانم فایزر افزوده است: «این ممنوعیت مطلقا شامل اعمال مسالمت‌آمیز مذهب شیعه نمی‌شود.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا