جهان

گیله من وزیر، شاعر و عضو «جنبش تحفظ پشتون‌ها» در پی ضربات ناشی از چاقو درگذشت

گیله من وزیر، شاعر و فعال جنبش تحفظ پشتون‌ها که در اثر جراحات شدید ناشی از حمله با چاقو در اسلام‌آباد بستری بود، درگذشت.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابعی از جنبش تحفظ پشتون‌ها، جان باختن گیله من وزیر را تأئید کرده‌اند. او روز سه‌شنبه (۹ جولای) در اسلام‌آباد هدف حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

منظور پشتین، رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها، پیش از این به خبرنگاران گفته بود که اگر پولیس پاکستان عاملان این حمله را پیدا نکند، نمایانگر این خواهد بود که حکومت در این حمله دست داشته است.

تعدادی از چهره‌های سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی و اشرف غنی، مرگ او را ضایعه‌ دانسته و به خانوادۀ او تسلیت گفته‌اند. امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان نیز در واکنش به مرگ گیله من وزیر در صفحۀ ایکس «توئیتر سابق» خود نوشته است که سرنخ چنین مرگ‌های خشونت‌آمیز در پاکستان هیچ‌گاه پیدا نشده و نخواهد شد.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا