افغانستان

“از هر چهار سرباز زن امریکایی در افغانستان یک تن آنان تعرض جنسی را تجربه کرده‌اند”

یافته‌های تحقیق «پروژه جنگ» وابسته به موسسه امور بین‌المللی دانشگاه برون امریکا نشان می‌دهد که از هر چهار سرباز زن ایالات متحده در افغانستان، یک تن آنان «تعرض جنسی» را تجربه کرده است.

نشریه هزینه جنگ روز چهارشنبه، ۲۴ اسد، با نشر یافته‌های این تحقیق نگاشته که ۱.۹ درصد از سربازان مرد امریکایی در افغانستان نیز مورد «تعرض جنسی» قرار گرفته‌اند.

براساس یافته‌های تحقیق، این سربازان در جریان خدمت‌شان بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ در افغانستان مورد «تجاوز جنسی» قرار گرفته‌اند.

یافته‌های این تحقیق همچنان نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست و دگرباشان جنسی در میان نیروهای ارتش امریکا بیشتر از دیگران در معرض «آزار جنسی» قرار گرفته‌اند.

 

یافته‌های دانشگاه برون نشان می‌دهد که موارد «تعرض جنسی» در ارتش امریکا طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به حدود ۱۵۰ هزار رسیده است.

 

پیش از این وزارت دفاع امریکا اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۱، ۳۵ هزار و ۹۰۰ مورد و در سال ۲۰۲۳ هم ۲۹ هزار مورد «تعرض جنسی» بر سربازان ارتش این کشور ثبت شده است.

 

با این حال، تحقیق دانشگاه برون بر خلاف این آمار، موارد تعرض جنسی بر سربازان امریکایی را در سال ۲۰۲۱، ۷۵ هزار و ۵۶۹ مورد و در سال ۲۰۲۳ نیز ۷۳ هزار و ۶۹۵ مورد نشان داده است.

 

جنیفر گرینبرگ، نویسنده این گزارش، گفته است: «در جنگ‌های پس از یازدهم سپتامبر اولویت دادن به آماده‌گی نیروها بیش از هرچیزی دیگر سبب شد که مشکل تعرض جنسی، خشونت‌های داخلی و نابرابری‌های جنسیتی در نهادهای نظامی افزایش یابد.»

 

با این همه، وزارت دفاع امریکا خشونت جنسی در میان سربازان این کشور را «غیرقابل تحمل» خوانده و اعلام کرده است که برای فراهم کردن زمینه مناسب و جلوگیری از تعرض جنسی و پاسخ‌گویی متهمان ادامه می‌دهد.

 

گفتنی است که پیش از این نیز موارد «تعرض جنسی» در میان سربازان امریکایی گزارش شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا