افغانستان

امریکا: روابط روسیه با ایران، چین و کوریای شمالی نگران‌کننده است

پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، گفته است که واشنگتن روابط دفاعی میان روسیه، ایران، چین و کوریای شمالی را «به دقت» زیرنظر دارد.

 

رایدر روز سه‌شنبه‌، ۱۳ آگست، در یک نشست خبری افزوده که این روابط به‌گونه چشم‌گیری افزایش یافته و نگران‌کننده است.

 

وی تصریح کرده است: «ما این روابط را به دقت رصد می‌کنیم و در مورد این‌که روسیه به‌دنبال تامین تسلیحات و مهمات از این کشورها برای پشتیبانی جنگ در اوکراین است، نگرانی داریم.»

 

بربنیاد گزارش رسانه‌های بین‌المللی، پیش از این کاخ سفید همکاری نظامی روسیه با کوریای شمالی را نه‌تنها برای اوکراین، بلکه به کشورهای حاشیه اقیانوس آرام نیز «خطرناک» خوانده بود.

 

همچنان، چندی پیش وزارت امور خارجه امریکا هشدار داده بود که در صورت ارایه موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه، واشنگتن با متحدانش در این زمینه اقدام خواهد کرد.

 

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در این اواخر نهادهای اطلاعاتی اروپا اعلام کرده‌اند که ایران احتمالاً صدها موشک بالستیک کوتاه‌‌برد به روسیه ارسال کند.

 

مقام‌های ایرانی همکاری‌های نظامی ایران و روسیه را در چارچوب روابط دفاعی دو کشور خوانده و گفته‌اند که این همکاری ربطی به جنگ اوکراین ندارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا