افغانستان

در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به یک هزار پناه‌جو به افغانستان برگشته‌اند

کمیسیون رسیده‌گی به مشکلات مهاجران و بازگشت‌کننده‌گان طالبان اعلام کرده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۸ تن که شامل ۲۶۰ خانواده می‌شوند، از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌اند.

رادیو و تلویزیون ملی افغانستان زیر اداره طالبان روز پنج‌شنبه، ۱۸ اسد، گزارش داده است که این شمار از پناه‌جویان از طریق گذرگاه‌های تورخم، اسپین‌بولدک، اسلام‌قلعه هرات و نیمروز وارد کشور شده‌اند.

براساس این گزارش، ۲۱ خانواده بازگشت‌کننده افغان از پاکستان به ولایت‌های ننگرهار، کنر و کابل انتقال داده شده‌اند.

طبق این گزارش، برای برخی از خانواده‌ها کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنان سیمکارت توزیع شده است.

بربنیاد اطلاعات طالبان، طی این مدت در کنار خانواده‌ها یک هزار و ۳۶۲ تن به‌گونه انفرادی از ایران به کشور بازگشته‌اند.

 

گفتنی است که ایران و پاکستان از چند ماه به این‌سو شرایط زنده‌گی را برای پناه‌جویان افغان در این کشورها دشوار کرده و آنان را مجبور به بازگشت به افغانستان کرده‌اند.

 

این در حالی است که در اواخر ماه گذشته خورشیدی سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌اوام) اعلام کرده بود که از ماه اپریل تا جون سال جاری میلادی، ۸۵۸ هزار و ۱۷۰ تن از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته و ۵۳۲ هزار و ۸۵۴ تن دیگر نیز به این کشورها مهاجرت کرده‌اند.

 

این نهاد بین‌المللی خاطرنشان کرده بود که ۵۶ درصد از این افغان‌ها به‌گونه اجباری، ۴۶ درصد به‌طور داوطلبانه و ۳۹ درصد دیگر هم به دلیل مشکلات اقتصادی از ایران به کشور بازگشته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا