افغانستان

سومین سالگرد سقوط جمهوریت؛ طالبان در پایگاه بگرام جشن می‌گیرند.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، می‌گوید که جنگ‌جویان این گروه به مناسبت سومین سالگرد تسلط دوباره‌شان بر کشور، در پایگاه نظامی بگرام که زمانی بزرگ‌ترین مرکز نظامیان خارجی بود، «رژه نظامی» برگزار می‌کنند.

 

خوارزمی روز چهارشنبه، ۲۴ اسد، با نشر یک نوار تصویری در شبکه اجتماعی گفته است که این «رژه نظامی» از سوی جنگ‌جویان وزارت دفاع طالبان برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، در این «رژه نظامی» جنگ‌جویان مربوط به ارگان‌های مختلف طالبان و همچنان تجهیزات نظامی این گروه به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

طالبان سه سال پیش از امروز در ۲۴ اسد سال ۱۴۰۰ خورشیدی، پس از امضای توافق‌نامه دوحه با امریکا بر تمام افغانستان تسلط یافتند.

 

رژیم طالبان ۲۴ اسد را روز پیروزی و ختم «اشغال امریکا» در افغانستان عنوان می‌کنند؛ در حالی‌که شهروندان معتقدند، این گروه براساس یک معامله سیاسی با امریکا موفق به تسلط دوباره بر کشور شده‌اند.

 

همچنان طالبان شهروندان کشور را مجبور به تجلیل از این روز کرده‌اند.

 

طالبان از شهروندان کشور، به‌ویژه کارمندان دولتی، دانش‌آموزان و دانش‌جویان خواسته‌اند تا در محافل این گروه حضور یابند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا