افغانستان

طالبان دوره خدمت کارمندان بازنشسته دولتی را برای دو سال دیگر تمدید کرد

حکومت طالبان دوره خدمت معلمان و متخصصانی که توانایی روحی و جسمی لازم را دارند، تا دو سال دیگر تمدید کرد.

باختر، خبرگزاری طالبان، گزارش داد که این تصمیم از ماه حمل امسال به اجرا گذاشته شده است.

باختر به نقل از کمیسیون تنظیم معاشات و تشکیلات طالبان گزارش داد که پس از تایید توانایی جسمی و روحی کارمند از سوی رئیس اداره ذی‌ربط، تقاعدشان تا دو سال دیگر به تعویق خواهد افتاد.

تمدید مدت خدمت، «شامل معلمان موسسات آموزشی و پرورشی و کارکنان حرفه‌ای، تخصصی و تخنیکی سایر دستگاه‌های دولتی» طالبان می‌شود.

 

به این ترتیب، این دسته از کارمندان که «مجبور به بازنشستگی یا معادل بازنشستگی شده‌اند، تقاعد شان رفع و خدمت آنان به مدت دو سال تمدید می‌شود.»

 

طالبان اخیراً نظام بازنشستگی افغانستان را لغو کرد. هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان در ماه حمل امسال دستور عدم کسر سهم بازنشستگی از معاش کارمندان را به تمام ادارات نظامی و غیرنظامی حکومت خود داد.

 

چندی پیش وزارت مالیه طالبان اعلام کرد که حدود ۱۴۹هزار بازنشسته از جمله ۱۰هزار کارمند زن بازنشسته، حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا