افغانستان

مقام ایرانی: استخدام مهاجران در بخش تولید و توزیع غذا ممنوع است

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشان ایران گفت که «واحدهای صنفی تولید و توزیع و فروش موادغذایی» حق استخدام مهاجران «مجاز و غیرمجاز» را ندارند.

همچنین، مهدی باقی مجرد تاکید کرد هیچ کسی نباید به مهاجران خانه کرایه بدهد.

بیشتر مهاجران در ایران افغان اند.

این ممنوعیت شامل مهاجران دارای اسناد اقامت یا بدون مدرک اقامت می‌شود.

وبسایت خبری عصر ایران ر.ز یکشنبه به نقل از این مقام کاشانی نوشت که به کارگیری‌ مهاجران در رستورانت‌، تالار پذیرایی، اغذیه فروشی، آشپزخانه‌، کبابی‌، سفره‌خانه‌، فروشگاه‌ لبنیات، خواروبار فروشی و توزیع مواد غذایی خام ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

رئیس اتاق اصناف کاشان ایران ادامه داد: «واحدهای صنفی مشاورین املاک نیز موظفند تا از هرگونه انعقاد قرارداد برای اجازه منزل برای اتباع غیرمجاز و فاقد هویت خودداری کرده و از انعقاد قرارداد اجاره مغازه برای تمامی (اتباع مجاز و غیرمجاز) امتناع ورزند.»

او تهدید کرد که برای کارفرمان دارای کارگران مهاجر، ضمن پلمب و جریمه روزانه واحد صنفی شان، تشکیل پرونده شده و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

حکومت ایران پس از بازگشت طالبان به قدرت، اخراج مهاجران افغان را تشدید کرده است. همچنین، خشونت‌های افغان‌ستیزانه علیه مهاجران در شهرهای مختلف ایران رخ داده است.

منتقدان می‌گویند که اظهارات مقام‌های ایرانی درباره نقش مهاجران در ناامنی و ایجاد مشکلات اقتصادی در ایران، در تحریک این خشونت‌ها نقش داشته‌است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا