افغانستان

طالبان: هیچ‌کس ثابت نمی‌تواند که تی‌تی‌پی در افغانستان پناهگاه دارد

فصیح‌الدین فطرت، رییس ارتش طالبان، با رد ادعای اسلام‌آباد می‌گوید که هیچ‌کسی موجودیت پناهگاه شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان زیر سلطه این گروه را ثابت کرده نمی‌تواند.

فطرت که روز چهارشنبه، ۷ سنبله، در برنامه حساب‌دهی وزارت دفاع این گروه صحبت می‌کرد گفت که تی‌تی‌پی در خاک پاکستان مراکز آشکار دارد و از آن‌جا بر نیروهای این کشور حمله می‌کند.

وی افزود: «این مسأله [موجودیت پناهگاه تی‌تی‌پی در پاکستان] به همه واضح و روشن است که آنان [تی‌تی‌پی] در خاک پاکستان مراکز دارند. و در افغانسان هیچ‌کس این را ثابت کرده نمی‌تواند که تی‌تی‌پی در یک گوشه کشور مرکز داشته باشد.»

این مقام ارشد طالبان بار دیگر تأکید کرد که از افغانستان زیر سلطه این گروه بر هیچ کشوری حمله نخواهد شد.

رییس ارتش طالبان خطاب به مقام‌های پاکستان همچنان گفت که افزایش ناامنی‌ها در این کشور ناشی از ضعف اسلام‌آباد است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز گذشته (سه‌شنبه، ۶ سنبله) شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در نشست کابینه این کشور بار دیگر به موضع قبلی‌اش مبنی بر حضور شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در خاک افغانستان زیر سلطه طالبان تأکید کرده بود.

وی هشدار داده بود که مخالفان دولت پاکستان در هر کجایی که باشند، از بین برده خواهند شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا