افغانستان

عبدالکبیر: افغانستان هم‌اکنون یک حاکمیت ملی مستقل و آزاد دارد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای حکومت طالبان، در جریان سفر خود به قطر با تاجران افغان مقیم این کشور دیدار کرد. در این نشست، داکتر محمد نعیم وردک، سرپرست سفارت حکومت طالبان در دوحه، و محمد سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان نیز حضور داشتند.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار تأکید کرد که افغانستان هم‌اکنون یک حاکمیت ملی مستقل و آزاد دارد که تحت تأثیر هیچ کشور خارجی نیست. وی افزود که امارت اسلامی افغانستان روابط خوبی با کشورهای مختلف دارد و در حوزه‌های دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است. همچنین، او به بهبود امنیت و کاهش فساد در افغانستان اشاره کرد.

موسی جان، نماینده تاجران افغان مقیم قطر، از وضعیت جاری در افغانستان و تأمین امنیت سرتاسری در کشور ابراز خرسندی کرد. وی اعلام کرد که تاجران افغان مقیم قطر آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند. تاجران و علمای افغان مقیم قطر نیز اطمینان دادند که برای همکاری با امارت اسلامی افغانستان در زمینه‌های مختلف، از جمله تحکیم وحدت ملی و احیای زیرساخت‌ها، آمادگی دارند.

در این دیدار، تاجران پیشنهادات و مشکلات خود را با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در میان گذاشتند. مولوی عبدالکبیر نیز از تمامی تاجران و سرمایه‌گذاران افغان مقیم خارج از کشور دعوت کرد تا با سرمایه‌گذاری در افغانستان در آبادی کشور سهیم شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا