افغانستان

وزارت داخله طالبان: تمام فرمان‌های ملا هبت‌الله عملی شده است.

مسوولان وزارت امور داخله طالبان می‌گویند که همه فرمان‌های ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر غایب این گروه را بر شهروندان کشور اجرا کرده است.

آنان روز سه‌شنبه، ۶ سنبله، در برنامه حساب‌دهی طالبان گفتند که این وزارت طی سال گذشته تصامیم دادگاه‌ها و هدایات رهبری این گروه را علیه شهروندان کشور به اجرا گذاشته است.

مقام‌های وزارت داخله طالبان در این نشست مدعی شده‌اند که مردم پس از چهار دهه جنگ اکنون در فضای امن زنده‌گی می‌کنند.

بربنیاد ادعای آنان، میزان جرایم در کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته مسوولان وزارت داخله طالبان، طی سال گذشته جنگ‌جویان این گروه ۲۵۰ عملیات را علیه آدم‌ربایان راه‌اندازی کرده که در پی آن ۷۶ آدم‌ربا بازداشت و ۳۴ تن دیگر آنان در درگیری با طالبان کشته شده‌اند.

همچنان در این مدت، مقدار سه هزار و ۶۴۳ تن مواد مخدر کشف و ۷۹۰ کارخانه تولید و پروسس مواد مخدر، مشروبات الکولی و تابلیت‌های نشه‌آور از سوی این گروه از بین برده شده است.

طالبان افزوده‌اند که در این مدت، ۲۷ هزار و ۸۹۱ معتاد به مراکز صحی معرفی شده‌اند و ۱۷ هزار و ۶۵۱ هکتار زمین نیز از کاشت خشخاش پاک‌سازی شده است.

طالبان همچنان مدعی تأمین امنیت مراسم ملی و مذهبی شهروندان شده‌اند.

طبق ادعای این وزارت، طالبان سال گذشته خورشیدی، امنیت ۷۰ پروژه زیربنایی در کشور را هم تأمین کرده‌اند.

بربنیاد اطلاعات، این گروه در یک سال گذشته از قاچاق یک میلیون و ۹۵۰ هزار دالر، ۸۴۵ هزار یورو، چهار میلیون و ۸۳۰ هزار ریال سعودی و مبلغ ۱۰۰ هزار درهم در میدان‌های هوایی کشور جلوگیری کرده است.

در کنار این، ۳۴۴ کیلوگرام مواد مخدر، بیش از یک کیلو گرام طلا نیز کشف و در پیوند به قاچاق آن ۵۹۱ تن از سوی طالبان  بازداشت شده‌اند.

وزارت داخله طالبان تصریح کرده که در جریان یک سال اخیر، ۳۵ هزار و ۵۸۴ جنگ‌جوی جدید در چوکات این وزارت جذب شده است.

توزیع یک میلیون و ۷۴۵ هزار جلد پاسپورت به متقاضیان و همچنان ثبت ۵۰۰ هزار موتر «دست‌راسته» و توزیع ۲۵۰ هزار پلیت موقت در سال گذشته از دستاوردهای عمده این گروه عنوان شده است.

این در حالی است که رهبر طالبان طی سه سال گذشته، با صدور فرمان‌های جداگانه حقوق شهروندان کشور، به‌ویژه حقوق زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی را نقض کرده است.

در تازه‌ترین مورد، ملا هبت‌الله قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان را که حتا صدای زن در آن «عورت» خوانده شده، توشیح کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا