افغانستاناقتصاد

طالبان: گندم مازاد کشاورزان توسط وزارت زراعت خریداری می‌شود.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان اعلام کرده است که گندم مازاد کشاورزان در ۱۳ ولایت کشور خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد. این تصمیم به منظور کنترل قیمت گندم و آرد در بازار گرفته شده است.

بر اساس این طرح، گندم مازاد کشاورزان در ولایات کندز، تخار، بدخشان، هلمند، سمنگان، قندهار، هرات، فراه، بلخ، سرپل، فاریاب، نیمروز و بادغیس توسط حکومت طالبان خریداری و در سیلوهای همان ولایات ذخیره می‌شود. در مجموع ۳۸ هزار و ۸۰۰ متریک تن گندم مازاد در این ۱۳ ولایت ذخیره‌سازی خواهد شد.

کمیته‌ای به سرپرستی معاون مالی و اداری وزارت زراعت و با حضور نمایندگان ادارات مختلف از جمله معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، وزارت مالیه، ریاست ذخیره‌سازی غله جات، ریاست ترویج، ریاست مالی، ریاست سکتور خصوصی، ریاست زراعت ولایات و سره میاشت تشکیل شده است تا این طرح را اجرایی کنند.

هدف از این طرح، جلوگیری از افزایش قیمت گندم در بازار و عرضه مجدد آن در زمان مناسب به بازار است. این اقدام در راستای حمایت از کشاورزان و تضمین تامین نیازهای غذایی کشور صورت می‌گیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا