افغانستان

وزارت عدلیه طالبان: تا کنون برای ایجاد قانون اساسی فرمان هبت‌الله را دریافت نکرده‌ایم

وزارت عدلیه طالبان اعلام کرده است که تا کنون برای ایجاد قانون اساسی فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه را دریافت نکرده است.

عبدالکریم حیدر، معین مسلکی وزارت عدلیه طالبان روز یک‌شنبه، ۱۴ اسد، در برنامه گزارش‌دهی کارکردهای یک‌ساله اداره‌های این گروه گفته است که در نزدیک به سه سال گذشته روی قوانین فرعی کار کرده‌اند و قانون اساسی یک «بحث بزرگ» است.

وی تصریح کرده است: «قانونی اساسی از جمله موضوعات عادی نزد وزارت عدلیه نیست، برای آن از سوی [رهبر طالبان] حکم می‌شود و تا کنون وزارت عدلیه در قوانین فرعی مصروف است و درباره قانون اساسی هیچ‌چیز برای ما گفته نشده است.»

از جانبی، مقام‌های این وزارت افزوده‌اند که طی یک سال اخیر سه هزار و ۶۷۲ جوازنامه رهنمای معاملات و ۲۲۰ جوازنامه اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه تجدید شده و از پنج هزار و ۳۲۲ رهنمای معاملات و ۴۰۱ دفتر جمعیت‌ها، اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه نظارت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا