افغانستان

امریکا: نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی توسط طالبان در افغانستان ادامه دارد

کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا گفته است که طالبان آزادی‌های فردی و مذهبی همه شهروندان افغانستان را محدود کرده‌اند.

این کمیسیون روز چهارشنبه، ۱۷ اسد، با نشر گزارشی وضعیت آزادی اقلیت‌های مذهبی در افغانستان زیر سلطه طالبان را «وخیم» خوانده است.

کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا خواستار تحریم آن عده از مقام‌های طالبان شده است که مسوول نقض آزادی‌های مذهبی در کشور هستند.

براساس این گزارش، طالبان در سال گذشته میلادی آزادی‌های فردی و مذهبی شهروندان، به‌ویژه زنان، اقلیت‌های مذهبی، از جمله شیعیان، احمدیه، سیک‌ها، هندوها و مسیحیان را محدود کرده و به این کار‌شان ادامه داده‌اند.

این کمیسیون از دولت امریکا خواسته است که افغانستان زیر سلطه طالبان را در رده کشورهای مورد نگرانی خاص قرار دهد.

بربنیاد این گزارش، طالبان آزادی مذهبی شیعیان را محدود کرده‌اند.

در این گزارش بر حملات شاخه خراسان داعش علیه شیعیان در افغانستان نیز اشاره شده است.

طبق گزارش کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان بیشترین دستورات «تبعیض‌آمیز» را علیه شهروندان کشور صادر کرده است.

این کمیسیون با اشاره به بازداشت روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق زن و اقلیت‌های مذهبی توسط طالبان از واشنگتن خواسته است که پذیرش درخواست پناهنده‌گی افغان‌های در معرض خطر را در اولویت قرار دهد.

طالبان تا کنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که ماه گذشته خورشیدی هم وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده بود که حقوق اقلیت‌های مذهبی در افغانستان زیر سلطه طالبان نقض شده است و این گروه جامعه را براساس تفسیر خود از شریعت اداره می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا