جهان

ارتش پاکستان از آزمایش ‘موفقیت‌آمیز’ موشک بالستیک زمین به زمین خبر داد

ارتش پاکستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۲» را با موفقیت پرتاب کرده است.

ارتش پاکستان گفته این موشک را به هدف آموزش نیروها، اعتبارسنجی ویژگی‌های فنی و ارزیابی عملکرد سیستم‌ها آزمایش کرده است.

در بیانیه‌ای ارتش پاکستان آمده است: «آزمایش برای آموزش نیروها، اعتبارسنجی پارامترهای فنی مختلف و ارزیابی عملکرد سیستم‌های مختلف به منظور بهبود دقت و افزایش قابلیت بقا انجام شد.»

روابط عمومی ارتش این کشور می‌گوید این آزمایش با حضور افسران ارشد بخش برنامه‌های راهبردی، فرماندهی نیروهای راهبردی ارتش، دانشمندان و مهندسان انجام شده است.

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور و شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور پرتاب این موشک را به دانشمندان و مهندسان پاکستانن تبریک گفتند.

محسن رضا نقوی، وزیر داخله پاکستان گفت: «دانشمندان و مهندسان ما بار دیگر تخصص فنی و حرفه‌ای را به نمایش گذاشتند. با تلاش آن‌ها امروز پاکستان از نقطه عطف دیگری در فناوری موشکی عبور کرده است.»

پاکستان به منظور تقویت قدرت نظامی و دفاعی خود، به‌طور مستمر تلاش می‌کند تا در زمینه‌های موشکی و تسلیحاتی، با هند به‌عنوان رقیب دیرینه‌اش، در یک سطح باقی بماند.

ماه گذشته، نیروی دریایی پاکستان با شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های زمین به هوای FN-6 در کراچی، آمادگی رزمی خود را اعلام کرد.

این کشور در ماه می امسال نیز سامانه راکتی هدایت‌شونده فتح-۲را با برد ۴۰۰ کیلومتر آزمایش کرد.

موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۲» قادر به حمل کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای تا برد ۱۵۰۰ کیلومتر است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا