افغانستان

طالبان: مقام‌های ایران عاملان بدرفتاری با مهاجران افغانستان را پی‌گیری کنند

وزارت امور خارجه طالبان سرانجام به بدرفتاری‌ها و اخراج اجباری مهاجران افغانستان از ایران واکنش نشان داد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارت، روز جمعه، ۱۹ اسد، با نشر بیانیه‌ای گفته که رویدادهای اخیر در جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده بدرفتاری‌های مأموران امنیتی این کشور با شماری از مهاجران افغانستان بوده و شدیداً قابل نکوهش است.

در متن بیانیه ضمن قدردانی از میزبانی ایران آمده است: «از مقام‌های ج.ا. ایران می‌خواهد که عاملان رفتارهای زشتِ اخیر با افغان‌ها را پی‌گیری نموده و اجازه ندهند تا نقض حقوق افغان‌ها منجر به رنجش عواطف مردمی در افغانستان گردد.»

به گفته بلخی، همچو بدرفتاری‌ها، نگرانی عمیق طالبان را برانگیخته و «گروه‌های مغرض» تلاش دارند تا با سوء‌استفاده از همچو وقایع «روابط مثبت و حسنه بین دو کشور» را تحت تأثیر قرار دهند.

پیش از این وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان در یک‌ بیانیه گفته بود که عملکرد ایران در برخورد با مهاجران خلاف موازین اسلامی، بین‌المللی و حسن همجواری است.

در هفته‌های اخیر موج جدیدی از مهاجرستیزی و خشونت علیه مهاجران افغانستان در شهرهای مختلف ایران به راه افتاده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا