افغانستان

امارات متحده عربی اعتبارنامه سفیر طالبان را پذیرفت.

وزارت خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که اعتبارنامه سفیر طالبان را پذیرفته است.

این وزارت گفته است که سیف عبدالله الشامسی، معاون پروتکل این وزارت اعتبارنامه بدرالدین مولانا، «سفیر جمهوری اسلامی افغانستان» را پذیرفته است.

وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه‌ای نوشت که مولوی بدرالدین حقانی، سفیر این گروه اعتبارنامه خود را به وزارت امور خارجه امارات متحده عربی تحویل داد.

بدرالدین مولانا پیش از این کاردار طالبان در سفارت افغانستان در ابوظبی بود. حالا، امارات متحده عربی مقام او را از کاردار به سفیر ارتقا داده است.

امارات متحده عربی از طالبان اسمی نبرده بلکه نوشته است اعتبارنامه سفیر جمهوری اسلامی افغانستان را پذیرفته است. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی افغانستان می‌خواند.

وزارت خارجه امارات روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای نوشت که معاون پروتکل این وزارتخانه برای گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه سفیر طالبان را پذیرفته است.

وزارت خارجه طالبان تا هنوز در مورد معرفی نماینده دیپلوماتیک خود در سطح سفیر به امارات متحده ابراز نظر نکرده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه تا هنوز نماینده سیاسی طالبان را در سطح سفیر نپذیرفته و اکثر این کشورها نماینده‌های دیپلوماتیک این گروه را در سطح کاردار پذیرفته اند.

در ماه‌های گذشته وزیر داخله طالبان و در روزهای اخیر رئیس‌الوزرای طالبان در سفر به امارات متحده عربی، با رئیس دولت این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که «کمک به بازسازی افغانستان، دیجیتالی کردن مدیریت ترافیک، آزادی زندانیان و امنیت و ثبات منطقه» موضوعات این دیدار بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا