افغانستان

مشاور پیشین امنیت ملی امریکا: ترمپ هم مسوول خروج آشفته از افغانستان است

هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید، گفته است که دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، تا حدی مسوول خروج «فاجعه‌بار» از افغانستان است.

مک‌مستر که در دوران ریاست جمهوری ترمپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی امریکا خدمت می‌کرد، روز دوشنبه، ۵ سنبله، به خبرنگار سی‌ان‌ان گفته است که رییس سابقش مسوولیت خروج «آشفته» ایالات متحده از افغانستان را بر عهده دارد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا ترمپ در قبال عقب‌نشینی از افغانستان مسوولیت دارد، گفته است: «اوه، بلی.»

به گفته مک‌مستر، ترمپ در سال ۲۰۱۷ برای حفظ نیروهای ایالات متحده در افغانستان تصمیم گرفته بود، اما سپس نظرش را تغییر داد.

این مقام پیشین امریکایی تصریح کرده است که ترمپ در مورد خروج نظامیان امریکا تا ماه می ۲۰۲۱ با طالبان به توافق رسیده بود، اما بایدن تاریخ خروج را به ماه آگست همان سال تغییر داد.

مک‌مستر افزوده است: «او [ترمپ] نمی‌توانست به این تصمیم پایبند بماند.»

براساس این گزارش، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا همچنان در مراسم اهدای تاج گل در «گورستان ملی آرلینگتون ویرجینیا» در سومین سالگرد حمله داعش به دروازه آبی میدان هوایی کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی این کشور و ۱۷۰ غیرنظامی شد، شرکت کرده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طی سه سال گذشته، جمهوری‌خواهان در امریکا دولت بایدن را به دلیل خروج از افغانستان که سبب سقوط دوباره کشور به دست طالبان شد، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا