افغانستان

جو بایدن: خروج از افغانستان تصمیم دشوار اما درست بود.

رئیس‌جمهور امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که جنگ افغانستان به او میراث مانده بود و او به طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا پایان داد. جو بایدن گفت خروج از افغانستان تصمیم سختی اما درست بود. او افزود پایان جنگ افغانستان تراژیک بود و ۱۳ سرباز امریکا با ده‌ها افغان کشته شدند.

جو بایدن تاکید کرد که به عنوان معاون باراک اوباما به کاهش نیروهای امریکایی در عراق کمک کرد. او گفت زمانی که به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شد، به جنگی که در دوره ریاست جمهوری چهار رئیس جمهور ادامه داشت، پایان داد.

آقای بایدن افزود که امریکا القاعده را تضعیف کرد و عاملان حمله تروریستی یازده سپتامبر را به عدالت کشاند.

 

بایدن گفت که هزاران سرباز امریکایی در بیست سال حضور امریکا در افغانستان کشته و بیش از ۲۰ هزار سرباز مجروح شدند. او گفت: «ما به فدا کاری آنها ادای احترام می‌کنیم.»

 

این آخرین سخنرانی جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان است.

 

آقای بایدن گفت که در عمر سیاسی او، جهان با چالش‌های فراوان از خاورمیانه تا جنگ سرد و تروریسم بود. او افزود حالا امریکا نگاه به آینده دارد و اولویت‌های متفاوت دارد.

 

او به جنگ سرد،‌ آپارتاید در افریقای جنوبی و موارد دیگر به عنوان چالش‌های جدی جهان در طول فعالیت سیاسی اش اشاره کرد.

 

او همچنین گفت که برای آموزش دختران در سراسر جهان کار کرده است. اما او هیچ اشاره به ممنوعیت آموزش دختران توسط طالبان، اشاره نکرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا