جهان

اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس با حزب‌الله لبنان را رد کرد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس ۲۱ روزه‌ای که از سوی امریکا و چندین کشور غربی و عربی ارائه شده بود را رد کرده است.

به گزارش رویترز، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه‌ی اسرائیل امروز (پنج‌شنبه، ۵ میزان) گفت: «هیچ آتش‌بسی در شمال برقرار نخواهد شد. ما تا پیروزی و بازگشت امن باشندگان شمال به خانه‌های‌شان، با تمام توان به مبارزه علیه سازمان تروریستی حزب‌الله ادامه خواهیم داد.»

امریکا، فرانسه و چندین کشور دیگر خواستار آتش‌بس فوری ۲۱ روزه در سراسر مرز اسرائیل و لبنان شده بودند و همچنین حمایت خود را از آتش‌بس در غزه اعلام کردند.

نجیب میقات، نخست‌وزیر لبنان از این پیشنهاد استقبال کرد، اما حزب‌الله تا اکنون به آن واکنشی نشان نداده است.

افزایش درگیری در لبنان نگرانی‌ها از گسترش آن به سراسر منطقه را افزایش داده است.

براساس گزارش رویترز، اسرائیل هم‌زمان با رد پیشنهاد آتش‌بس، به حملات خود در لبنان ادامه داده است و یک مقر حزب‌الله را در حومه‌ی بیروت هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان نیز گفته است که شهر «کریات شیمونه» در شمال اسرائیل را هدف حملات راکتی قرار داده است.

براساس آمار وزارت صحت لبنان، با تشدید حملات اسرائیل به لبنان، از روز دوشنبه تا اکنون بیش از ۶۰۰ نفر در سراسر این کشور کشته شده‌اند.

مقام‌های اسرائیل تأکید می‌کنند تا زمان شکست حزب‌الله و تأمین امنیت مناطق شمال این کشور، به حملات خود ادامه می‌دهند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا