جهان

محمود عباس: جهان در قبال آنچه در غزه اتفاق می‌افتد مسئول است

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که جهان در قبال آنچه بر مردم این کشور در غزه و کرانه‌ باختری اتفاق می‌افتد مسئول است.

آقای عباس که عصر امروز (پنج‌شنبه، ۵ میزان) در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، خطاب به رهبران جهان گفت: «این جنایت را متوقف کنید، همین حالا متوقف کنید.»

او افزود: «کشتار کودکان و زنان را متوقف کنید. نسل‌کشی را متوقف کنید. ارسال اسلحه به اسرائیل را متوقف کنید.»

محمود عباس تأکید کرد: «ما ترک نمی‌کنیم، ما ترک نمی‌کنیم، ما ترک نمی‌کنیم. فلسطین وطن ما است. این سرزمین پدران و اجداد مان است و سرزمین مان خواهد بود. و اگر قرار است کسی آن را ترک کند، غاصبان و اشغال‌گران است.»

آقای عباس با اشاره به درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد، گفت که امریکا تنها کشوری بود که در شورای امنیت علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد رأی داد و افزود که «ما از نگاه آنان سزاوار عضویت این سازمان نیستیم».

او گفت: «ما برای نشستن در میان شما چه کم داریم؟ سرزمین داریم، صلاحیت داریم، مردم را داریم، فرهنگ داریم، دانش داریم، هرچه که نیاز است را داریم. از شما می‌خواهم به ما کمک کنید.»

محمود عباس در حالی از رهبران جهان خواست جنگ در غزه را متوقف کنند که تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل تا اکنون ناکام بوده است و جنگ در غزه همچنان ادامه دارد.

براساس آمار وزارت صحت غزه، از زمان آغاز این جنگ در هفتم اکتبر سال گذشته‌ی میلادی، براثر حملات اسرائیل بیش از ۴۱ هزار فلسطینی کشته شده‌اند.

در حملات حماس در هفتم اکتبر بر شهرهای اسرائیل نیز هزار و ۲۰۰ نفر کشته شدند و این گروه حدود ۲۰۰ نفر دیگر را به گروگان گرفت که شماری از آنان هنوز آزاد نشده‌اند‌.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا