افغانستان

بیش از ۹۶ هزار نفر در یک هفته از افغانستان به ایران و پاکستان رفتند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که بین ۲۵ تا ۳۱ آگست سال جاری میلادی ۹۶ هزار و ۵۲۲ نفر از افغانستان به ایران و پاکستان رفته‌اند.

این نهاد امروز (یک‌شنبه، ۱۸ سنبله) با نشر گزارشی گفته است که از این میان، ۶۷ هزار و ۹۴۴ نفر به ایران و ۲۸ هزار و ۵۷۸ نفر به پاکستان رفته‌اند.

این نهاد گفته است که سفر زیارتی اربعین، از عوامل افزایش سفر شهروندان افغانستان به ایران در این مدت بوده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت افزوده است که دیدار با اعضای خانواده و آموزش از عوامل عمده‌ی سفر شهروندان افغانستان به پاکستان بوده است.

در گزارش این نهاد آمده است که در این مدت ۶۳ هزار و ۵۴۰ نفر از ایران و پاکستان وارد افغانستان شده‌اند؛ ۳۷ هزار و ۴۷۷ نفر از ایران و ۲۶ هزار و ۶۳ نفر از پاکستان‌.

سازمان بین‌المللی مهاجرت پیش از این گزارش داده بود که از ۱۸ تا ۲۴ آگست ۷۲ هزار و ۶۲۴ نفر از افغانستان به ایران و پاکستان رفته‌اند و ۶۴ هزار و ۹۵۰ نفر نیز از این دو کشور وارد افغانستان شده‌اند‌.

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که این آمار را از طریق ردیابی عبورومرور در چهار گذرگاه مرزی اصلی و هفت نقطه‌ی مرزی دیگر‌ افغانستان با کشورهای ایران و پاکستان جمع‌آوری کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا