افغانستان

اتحادیه اروپا: قانون امر به معروف ضربه‌ای دیگر به زنان است، نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم

اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که قانون جدید امر به معروف طالبان «ضربه جدی» دیگری به حقوق زنان و دختران افغان است و این اتحادیه نمی‌تواند آن را تحمل کند.

این تحادیه گفت این قانون محدودیت‌های شدید بر زندگی افغان‌ها را را تأیید کرده و توسعه می‌دهد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، گفت: «ما مراقب تضعیف حقوق بشر و اصول دموکراتیک خواهیم بود، به ویژه در مناطقی که رژیم‌های استبدادی این ارزش‌های جهانی را تهدید می‌کنند.»

اتحادیه اروپا با توجه به شرایط بد حقوق بشری در افغانستان و اعمال محدودیت‌های شدید بر زنان و دختران افغان، خواهان تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد افغانستان شده است.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «به همین دلیل است که ما در این جلسه قطعنامه‌ای را برای تمدید مأموریت گزارشگر ویژه در مورد افغانستان پیشنهاد می‌کنیم.»

این اتحادیه گفت شرایطی که طالبان در افغانستان به وجود آورده است، به ویژه محدودیت‌های شدیدی که بر آموزش و کار زنان و دختران افغان وضع شده،‌ «توجه کامل» شورای حقوق بشر سازمان ملل را ایجاب می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا