افغانستان

طالبان خواهان اشتراک در نشست بریکس شدند.

طالبان با ارسال نامه‌ای به مسکو، خواهان اشتراک در نشست بریکس شده‌اند.

این موضوع در وب‌سایت خبری کامرسنت‌دات‌جی‌اِی روز دوشنبه، ۲ میزان، نشر شده است. خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، نگاشته که این گروه خواستار اشتراک در همه نشست‌های بین‌المللی، از جمله بریکس است.

شاهین افزوده است: «مهم است که ما در چنین نشست و مجمعی شرکت کنیم و دیدگاه‌ها و مواضع خود را در باره موضوعات مورد بحث ارایه کنیم.»

به گفته رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، این گروه قربانی کمپین بدنام کردن از سوی برخی رسانه‌ها شده است.

پیش‌تر خبرگزاری ریانووستی گزارش داده بود که نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان، به یوری اوشاکوف، معاون ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، نامه ارسال کرده و در آن خواستار حضور این گروه در نشست بریکس شده است.

قرار است نشست بریکس با حضور رهبران کشورهای این اتحادیه (برازیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی) از ۲۲ تا ۲۴ ماه آینده میلادی در شهر کازان روسیه برگزار شود.

روسیه طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، اما در بیش از سه سال گذشته رابطه نسبتاً خوب اقتصادی و دیپلماسی با این گروه داشته است.

طالبان هنوز در فهرست «گروه‌های تروریستی» مسکو قرار دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا