افغانستان

فوزیه کوفی: سیاستمداران حتی به قیمت زندانی شدن نباید کشور را ترک می‌کردند.

فوزیه کوفی، معاون پارلمان سابق افغانستان، می‌گوید که اشتباه بود سیاستمداران افغان کشور را ترک کردند و میدان را به طالبان خالی کردند.

خانم کوفی در یک گفتگوی رسانه‌ایی گفته است او و کسانی مانند او باید در کابل می‌ماندند و طالبان را به چالش می‌کشیدند.

این عضو هیئت مذاکره‌کننده حکومت سابق با طالبان گفت حتی اگر ماندن سیاستمداران در کابل به قیمت زندانی شدن آن‌ها تمام می‌شد، آن‌ها باید کشور را ترک نمی‌کردند.

خانم کوفی افزود از روزی که در تبعید به سر می‌برد، یک دقیقه هم از فکر افغانستان دور نبوده است. این فعال حقوق زنان گفت که شاید اشتباه بیرون شدن از افغانستان را بتوان از طریق کار جمعی جبران کرد.

به دنبال ورود طالبان به کابل در اسد ۱۴۰۰، جمع بزرگی از مقامات دولت سابق افغانستان، فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و چهره‌های برجسته جامعه مدنی افغانستان را ترک کردند.

هیچ از سیاستمداران عمده افغانستان پس از تسلط طالبان به افغانستان باز نگشته اند.

طالبان به هیچ یک از سیاستمداران افغان در کابل، از جمله حامد کرزی و داکتر عبدالله، اجازه فعالیت سیاسی را نداده است. این گروه گفته که احزاب سیاسی لغو شده و حق فعالیت در کشور ندارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا