افغانستان

مقام ایرانی: بیش از ۱۰ کیلومتر از مرز با افغانستان دیوارکشی شده است

نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفته است که این کشور تا اکنون بیش از ۱۰ کیلومتر از مرز خود با افغانستان را دیوارکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران، آقای نعمتی امروز (دوشنبه، ۲ میزان) گفته است که ۵۰ کیلومتر دیگر از مرز این کشور با افغانستان آماده‌ی دیوارکشی شده است.

او افزوده است: «از شمال قسمت شمالی مرز افغانستان کار انسداد مرز را آغاز کردیم و قرارگاه منسجمی در همان منطقه تشکیل شده است تا بر این کار نظارت کند. این اقدام به‌صورت اصولی در حال انجام و بخشی از آن توسط نیروی زمینی ارتش در حال پیشروی است.»

این فرمانده ارتش ایران گفته است که حدود بیست کارگاه در طول مرز با افغانستان اقدامات زیرساختی و امور نصب دیوار را به پیش می‌برند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفته است: «ما با انسداد مرز می‌خواهیم ورود و خروج از مبادی رسمی و اصلی به‌صورت کنترل‌شده و بهتر انجام شود و این اقدام قطعا امنیت کشور و مناطق مرزی را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت.»

ایران می‌گوید حدود ۷۰۰ کیلومتر از مرز این کشور با افغانستان به ارتفاع چهار متر دیوار می‌شود.

این در حالی است که مسعود پزشکیان در این اواخر خواستار برداشتن مرزها میان کشورهای اسلامی همانند اتحادیه اروپا شده است.

او در دیدار با رییس‌جمهور عراق این طرح را پیشنهاد کرده و در «همایش بین‌المللی اخوت اسلامی» در تهران نیز آن را تکرار کرده و گفته است اروپایی‌ها مرزها را بر می‌دارند و راحت رفت‌و‌آمد می‌‌کنند، اما مسلمانان میان کشورهای‌شان دیوار می‌کشند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا