افغانستان

تلگراف: طالبان از زنان به‌عنوان جاسوس برای شناسایی متخلفان قانون امر به معروف کار می‌گیرند

روزنامه تلگراف گزارش داده است که طالبان برای شناسایی زنان متخلف از قانون امر به معروف و نهی از منکر این گروه، از زنان به‌‌عنوان «جاسوس» کار می‌گیرند.

این روزنامه روز دوشنبه، ۱۲ سنبله، به نقل از منابع خود نگاشته است که زنان گماشته‌ شده در وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان وظیفه دارند تا شهروندان زن را در شبکه‌های اجتماعی و اماکن عمومی زیر نظر بگیرند.

یک مقام بخش زنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان که نامی از وی در گزارش برده نشده، به تلگراف گفته است که این زنان حساب‌های کاربری زنان متخلف را در شبکه اینستاگرام شناسایی می‌کنند.

این مقام طالبان افزوده است که این گروه به زنان بیش‌تر برای شناسایی زنانی که از قانون امر به معروف سرپیچی می‌کنند، نیاز دارد.

بربنیاد این گزارش، شماری از زنان به‌گونه اجباری در این وظیفه گماشته شده‌اند و برخی هم در بدل دریافت پول «جاسوسی» می‌کنند.

این عضو ارشد طالبان تصریح کرده است که شماری از زنان زندانی در زندان‌های این گروه نیز به شرط گزارش‌دهی از زنان متخلف قانون امر به معروف آزاد شده‌اند.

با این حال، گل‌نسا مخبر، یکی از زنان گماشته‌ شده از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، گفته است که وی همه روزه زنانی را که از قوانین «سخت‌گیرانه» این گروه سرپیچی می‌کنند، در فروشگاه‌های پوشاک و مکان‌های مزدحم شهر شناسایی می‌کند.

به گفته مخبر، طالبان پس از شناسایی زنان متخلف آنان را به پاسگاه‌ها می‌برند.

وی خاطرنشان کرده است: «آزادی واقعی این است که زنان در خانه بمانند، فرزندان‌شان را بزرگ کنند، به همسران خود خدمت کنند و نگران هیچ چیز دیگری نباشند.»

گفتنی است که رهبر طالبان چند روز پیش قانون امر به معروف این گروه را توشیح کرد.

طبق این قانون، حتا شنیدن صدای زن عورت است.

پیش از این هم گزارش‌هایی در مورد استفاده طالبان از زنان برای شناسایی شهروندان زن متخلف نشر شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا