افغانستان

حکومت طالبان: در یک سال اخیر از واردات بیش از ۱۲۸ هزار تُن تیل ‌و گاز بی‌کیفیت جلوگیری شده است

اداره‌ی ملی استندرد حکومت طالبان اعلام کرده است که در یک سال اخیر از واردات ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ تُن نفت و گاز بی‌کیفیت به کشور جلوگیری شده است.

وحیداحمد بدری، رییس‌دفتر اداره‌ی استندرد طالبان این آمار را امروز (چهارشنبه، ۱۴ سنبله) در کنفرانس خبری در کابل اعلام کرد.

او گفت که در این مدت در مجموع سه میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۱۵ تُن مواد نفتی، گاز مایع و مشتقات آن به کشور وارد شده که ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ تُن خلاف استندرد تثبیت و از ورود آن جلوگیری شده است.

وحیداحمد بدری مشخص نکرد که این مقدار نفت و گاز بی‌کیفیت از کدام کشورها وارد افغانستان می‌شد، اما در یک سال اخیر این اداره بارها از استرداد تانکرهای نفت بی‌کیفیت به ایران خبر داده است.

این اداره همچنین در مواردی از استرداد واگن‌های نفت‌ بی‌کیفیت به کشور ازبیکستان خبر داده است.

رییس‌دفتر اداره‌ی استندرد طالبان همچنین گفت که در یک سال اخیر از واردات ۱۵۲ تُن مواد ساختمانی بی‌کیفیت و خلاف استندرد به کشور جلوگیری شده است.

او مجموع واردات مواد ساختمانی به افغانستان را هفت میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۷۲ تُن اعلام کرد.

جلوگیری از واردات صدها تانکر نفت ایرانی از سوی این اداره با انتقادات مسئولان آن کشور مواجه شده بود.

آنان گفته بودند که سنجش کیفیت نفت از سوی طالبان با هیچ معیار جهانی مطابقت ندارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا