جهان

همزمان با دیوارکشی مرز افغانستان؛ رئیس‌جمهور ایران خواهان برچیدن مرزهای کشورهای اسلامی شد

رئیس‌جمهور ایران در سفر به عراق خواستار تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی و برچیدن مرز‌های این کشورها مانند اتحادیه اروپا شد.

مسعود پزشکیان قبلا در جریان کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود در صورت پیروزی، مرزهای ایران با افغانستان را کاملا می‌بندد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور ایران موضوع برچیدن مرزهای کشورهای اسلامی را در جریان دیدار با عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق مطرح کرده است.

این خبرگزاری نوشت: «رئیس جمهور به سابقه دیرین و تاریخی دو کشور ایران و عراق اشاره و بر ضرورت تشکیل اتحادیه مشترک کشور‌های اسلامی تاکید کرد.»

این خبرگزاری افزود که پزشکیان خواستار حرکت به سمت برداشتن مرز‌های کشور‌های اسلامی همانند تجربه اتحادیه اروپا شد.

طبق این گزارش، آقای پزشکیان در دیدار با همتای عراقی خود گفت که تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی، منجر به بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد.

پزشکیان در جریان کارزار انتخاباتی‌اش گفته بود در صورت پیروزی مرزهای ایران با افغانستان را کاملا می‌بندد

رئیس جمهور ایران در حالی بر برچیدن مرزهای این کشورها تاکید می‌کند که او پیشتر (۲۴ جوزا) در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش اعلام کرد که در صورت پیروزی مرز ایران با افغانستان را می‌بندد.

آقای پزشکیان گفته بود که مردم ایران دلیلی ندارند که «هزینه سیاست‌های غلط دیگران» را بپردازند که اشاره او به حضور کشورهای غربی در افغانستان در دولت قبلی است.

او گفته بود حکومت او مرزها را کاملا می‌بندد، مهاجرین را ساماندهی می‌کند و با کشورهای اروپایی در مورد پذیرش بخشی از پناهجویان افغان در ایران، مذاکره می‌کند.

آقای پزشکیان گفت هرچند که افغان‌ها نقش موثری در اقتصاد ایران دارند و در «جنگ تحمیلی» برای جمهوری اسلامی فداکاری کرده‌اند اما باید ساماندهی شوند. او گفت این دو موضوع را وزارت داخله ایران اجرایی خواهد کرد.

روز سه‌شنبه فرمانده کل نیروی انتظامی (پولیس) ایران اعلام کرد که تا پایان امسال نزدیک به دو میلیون نفر از «اتباع‌ خارجی» غیرمجاز از ایران اخراج خواهند شد.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا